Privat blog

  • Unreal Night settings

    Use Light source, Skybox to adjust Light source: Adjust the vertical angle, adjust the intensity – this can require a light build can be needed. Sky Sphere, set cloud opacity, the different colors to set the background colors in the sky. Turn off the Color determination, and use the Refresh Material

  • Landscape material opbygning af lag

    Material Layers Hvert lag er egentlig et materiale med sine egne parametre, men for at samle dem i et Landscape MAterial anvendes lag.  Der oprettes en Layer Blend node for hvert parameter som man ønsker at kunne have forskellige værdier for, men andre værdier kan være fælles for alle materialerne. Man navngiver lagene ens i…

  • Styring af sol og nat

    Solen styres ved hjælp af Lightsource og Skysphere i World Outliner. Hvis man styrer den vertikale vinkel(grøn) for Lightsource og derefter trykker på Sky Sphere og trykker på Refresh Material under Default, vil himlens farve og skyggernes længde ændre sig.

  • Chauvet Pont-d’Arc

    Virtuel tur og video

  • SGJ S30W – Drone Quick guide.

    Opstart Tænd drone Tænd FB Venstre styrpind op og ned Kobl Telefon på Drone Wifi Tryk på Controls i App for at starte Følg instrukser Alle dioder blinker = Kompas skal kalibreres – en omgang vandret næse ud ad, en omgang lodret næse nedad Kalibrer Gyro: venstre pind skråt højre op, højre pind skråt venstre…

  • Landscape material

    Landscape material, betyder at man har flere lag som kan anvendes i Landscape->Paint og man kan importere de steder laget skal vises i landskabet via en gråtonefil i samme størrelse som landskabet, ligesom import af højdekort. Et landscape material oprettes som et Material i Content browseren. Der anvendes en Landscape Coordinates node som forbindes til…

  • Procedural Foliage Spawner

    Klargøring af projekt: From the Main Toolbar click on the Edit option then click on Editor Preferences. Inside of the Editor Preferences right – click on the Experimental section. Enable the Procedural Foliage option by clicking on the checkmark box next to the word Procedural Foliage. Opret spawner Contentbrowser->Miscellaneous->Procedural Foliage  Spawner Træk spawner ind i terræn og juster størrelsen af området Opret Foliage Type til…

  • Unreal 4: Kompas med nål der peger mod nord

    To billeder et med kompashus og et med kompasnålen Der oprettes et WidgetBP hvor de to billeder indgår: De to billeder tilføjes som “Images” og kompasnålen placeres korrekt i kompashuset Man vælger i Content ->FirsrPersonBP->Blueprints->FirstPersonCharacter og tilføjer nedenstående, der anvendes en Sequenser til at splitte events her “Event Begin Play”. Output fra Create widget(BP_CompassWidget) går…

  • Justering til nat scene og farvejusteringer

    Link: http://www.worldofleveldesign.com/categories/ue4/lighting-night-time-part1-stars-bp-sky.php

  • Materials og Textures i Unreal

    Texturer er billeder der kan anvendes i materialer, som kan anvendes til overflader. I materialet, kan man tilføje et Normal-map som er et højdekurve billede for billedet af texturen, f.eks. mursten med fuger eller asfalt med en grov struktur. Jeg anvender .png billeder på 2048×2048 til landscape-materialer/lag. Hvis man kan få lavet et højdebillede af…