Landscape material opbygning af lag

Material Layers

Hvert lag er egentlig et materiale med sine egne parametre, men for at samle dem i et Landscape MAterial anvendes lag. 

Der oprettes en Layer Blend node for hvert parameter som man ønsker at kunne have forskellige værdier for, men andre værdier kan være fælles for alle materialerne. Man navngiver lagene ens i hvert parameters LayerBlend node.

Material Functions

For at opbygge de enkelte lag/materialer hver for sig er det en fordel at benytte material functions.

Disse består af et input og et output og så en Material Graph i mellem.

Input vil normalt være Landscape Coord, hvilket oprettes som et input af typen 2D vector.

Output vil være et Output Result, hvor man forinden har en MakeMaterialAttributes node, som danner et materiale der kan anvendes som lag.

Anvendelse af Material Functions

For at anvende MF hvor man har anvendt MakeMaterialAttributes vil benytte en BreakMaterialAttributes node for at opsplitte parameterne, hvert parameter kan så tilkobles et lag i en LayerBlend node.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.