Klargøring af projekt:
- From the Main Toolbar click on the Edit option then click on Editor Preferences.
- Inside of the Editor Preferences right – click on the Experimental section.
- Enable the Procedural Foliage option by clicking on the checkmark box next to the word Procedural Foliage.
Opret spawner
Contentbrowser->Miscellaneous->Procedural Foliage Spawner
Træk spawner ind i terræn og juster størrelsen af området
Opret Foliage Type til brug for spawner
Tilføj Foliage Type i PFS, der kan være flere typer i samme spawner
Foliage Type justeringer
Placement : Vinkler og rotation m.m.
Procedural:
Collision->Shade = sikring af afstand mellem enheder, fx 50
Clustering->Num steps=Alders/størrelses variation
Indstil og kør Spawner
I hovedvinduet WorldOutliner vælges PFS for at se indstillinger og afvikle
Rul ned til Procedural Foliage afsnit i Details for at finde Resimulate knap til afvikling.
Indstillinger:
Leave a Reply