Procedural Foliage Spawner

Klargøring af projekt:

  1. From the Main Toolbar click on the Edit option then click on Editor Preferences.
  2. Inside of the Editor Preferences right – click on the Experimental section.
  3. Enable the Procedural Foliage option by clicking on the checkmark box next to the word Procedural Foliage.

Opret spawner

Contentbrowser->Miscellaneous->Procedural Foliage  Spawner

Træk spawner ind i terræn og juster størrelsen af området

Opret Foliage Type til brug for spawner

Tilføj Foliage Type i PFS, der kan være flere typer i samme spawner

Foliage Type justeringer

Placement : Vinkler og rotation m.m.

Procedural:

Collision->Shade = sikring af afstand mellem enheder, fx 50

Clustering->Num steps=Alders/størrelses variation

Indstil og kør Spawner

I hovedvinduet WorldOutliner vælges PFS for at se indstillinger og afvikle

Rul ned til Procedural Foliage afsnit i Details for at finde Resimulate knap til afvikling.

Indstillinger:

 

 

 


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.